Звіт
про результати виховної роботи у 5-му класі
за І семестр 2017– 2018 н. р.
Загальні дані про класний колектив.В 5-ому класі навчається 26 учнів: 9 хлопчиків та 17 дівчаток.
Виховна мета - формування дитячої особистості в умовах становлення та розвитку учнівського колективу.
Виховні завдання класного колективу:
• формувати в учнів зацікавлення до навчання, створювати умови для засвоєння навчальних програм і розвитку творчих здібностей ;
• підтримувати позитивний мікроклімат в колективі на уроках і в позаурочному спілкуванні;
• формувати в учнів такі моральні якості як доброту, чесність, чемність, почуття колективізму, культуру поведінки;
• підтримувати ініціативні, організа¬торські здібності та естетичні нахили в дітей;
• сформувати навички здорового способу життя, дотримання санітарно- гігієнічних норм здоров'я;
• виховувати турботливе ставлення одне до одного, до батьків, учителів, молодших за віком і людей похилого віку.
Навчальний рік розпочався приходом до класного колективу, що сформувався у початковій школі, 7 учнів з інших шкіл. Тому проблема їх адаптації у новому дитячому колективі була достатньо актуальною.
За підсумками дослідження практичного психолога два учні були ізольованими. Але з часу проведення дослідження відчуваються позитивні зміни у ставлення дітей до цих учнів.
За результатами І семестру клас представляє учнівський колектив, що знаходиться у процесі формування.
Більшість дітей має достатній навчальний потенціал. Учні дуже енергійні, жваві, прагнуть якнайшвидше пізнати навколишній світ.
Стосунки між учнями класу в основному доброзичливі, врівноважені. Більшість хоче допомогати товаришам, співпрацювати з ними. Хоча є група учнів, які потребують постійної уваги: схильні до порушення дисципліни, утворення конфліктних ситуацій.
Конфліктні ситуації вирішуються, діти самостійно знаходять порозуміння товаришують між собою. У разі потреби їм допомагають класний керівник та вихователь.
Учні класу мають достатній рівень свідомої дисципліни. В цілому дисципліна в класі сприятлива для проведення уроків. У разі необхідності з учнями проводяться індивідуальні бесіди про права та обов’язки учнів школи.
За дослідженнями психолога лідерами у класі є Буцик Антоніна, Проценко Яна та Миколюк Іван. Протягом першого місяця класним керівником та вихователем проводилось спостереження, анкетування учнів з метою розподілу доручень та вибору осередку класного колективу. Шляхом голосування старостою класу обрано Проценко Яну, заступником Вінярського Назара. Але на сьогодні ми тільки навчаємося з класним самоврядуванням організовувати спільну продуктивну роботу та залучати до активного життя всіх учнів класу.
Потребує постійної уваги проблема підтримки чистоти та порядку у приміщенні класу, на своїх робочих місцях.
Майже всі діти в класі задіяні в гуртковій роботі, відвідують танцювальні та музичні гуртки на базі ЦДЮТ та школи мистецтв, декоративно-прикладні у ЦДЮТ, шкільний гурток робототехніки, секції в ДЮСШ.
Всі учні класу взяли участь у заході Година коду, у конкурсі з усного математичного рахунку «Міксіке», зареєстровані та навчаються на сайті Vchy.com.ua.
Учні активні, люблять і вміють виконувати різні доручення. Виявили відповідальність на відкритому уроці з фізкультури під час проведення на базі закладу конкурсу «Учитель року».
Моральні якості у дітей класу позитивні.
Більшість батьків беруть активну участь в житті класу, школи. Всі діти знаходяться під контролем батьків.
З метою формування ціннісних орієнтацій було заплановано та виконано наступні заходи:
1) Формування ціннісного ставлення до себе:
година спілкування «Посієш звичку – пожнеш характер»,
колективно-ігрове спілкування «Закони життя нашого класу»,
анкетування «Мої захоплення»
2) Формування ціннісного ставлення до сім'ї, родини, людей:
година спілкування «Традиції моєї родини»,
вправи на командоутворення,
відверта розмова «Толерантність очима дітей»,
тренінг «Дружний клас» (спільно з соціальним педагогом),
година спілкування «Нехай комусь тепліше стане від наших добрих, гарних слів»
участь у благодійному ярмарку (зібрано 409 грн.);
урок пам’яті Рябого Дмитра «Життя – це спалах…» (разом з 11 класом)
3) Формування ціннісного ставлення до праці:
разом з волонтерським загоном 11 класу прибирали могилу Рябого Дмитра;
підготовка композиції «Новий рік без ялинки»
4) Формування ціннісного ставлення до природи: екологічна вікторина
5) Формування ціннісного ставлення до культури і мистецтва:
створення стіннівки до Дня українського козацтва та Дня захисника України «Свята Покрова – заступниця і покровителька»,
вітального плакату «З Новим роком!»,
участь у фестивалі творчості «Новорічна ніч казкова»
6) Формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави:
Перший урок «Україна – європейська країна»,
класні збори «Організація учнівського самоврядування»,
участь у малювальному флешмобі «Мир потрібен як життя»,
захист композиції «Мирні жителі України» до Дня миру,
вікторина «Хто і коли жив в Україні» (до Дня українського козацтва та Дня захисника України»;
екскурсія до районного краєзнавчого музею «Велика ціна визволення України»
Заходи з правового виховання,
проведені протягом І семестру 2017/2018 н.р.
з учнями 5 класу
1. Бесіда «Права та обов’язки учня основної школи» 2. Колективно-ігрове спілкування «Закони життя нашого класу»
3. Година спілкування «Толерантність очима дітей» (до Дня толерантності)
4. Інформування «21 листопада – День Гідності та Свободи» та «ЄС на захисті демократії»
5. Година спілкування «У країну прав» (спільно з вчителем історії та правознавства)
6. Діалог «Немає прав без обов’язків»
7. Бесіда «Право на здоров’я»
Проведено рейди «Готовність учнів до уроків», «Зовнішній вигляд учнів», «Що розповів учнівський портфель», «Підручник скаржиться, підручник дякує».
З метою формування здорового способу життя у рамках шкільного Тижня знань правил Дорожнього руху проведені: інформування «Пригоди на дорозі», година спілкування «Абетка пішохода», перегляд відеофільму «Безпека пішохода», вікторина «Я - учасник дорожнього руху», бесіда «Дорога до школи. Безпека на дорозі».
До ювілею В.О.Сухомлинського переглянуто відеочитання його казок, а також щотижня обговорювалися його вислови.
Форми роботи з батьками:
1. Батьківські збори: «Ми ідем у п’ятий клас» (вересень), «Адаптація учнів до навчання в основній школі» (спільно із практичним психологом, листопад), «Підводимо підсумки І семестру» (грудень)2. Індивідуальні бесіди з батьками, консультації.
3. Анкетування, тестування.
Постійно підтримується зв’язок через учнівські щоденники. Створено електронні щоденники та блог класу, що отримали схвальні відгуки від батьків.
Ставлення батьків до школи і вчителів позитивне.
Протягом І семестру проводились дослідження щодо адаптації учнів 5 класу до навчання в основній школі, за яким з’ясувалося, що:
- отримання знань цікавить 84% дітей,- найцікавішим предметом є історія, найбільш складним – математика,
- відносини між хлопчиками та дівчатами на 100% добрі,
- страх ситуації перевірки знань відчувають 62% учнів,
- страх не відповідати очікуванням навколишніх відчувають 33% групи,
- до навчання в основній школі адаптувалися 26% на високому рівні, 44% на достатньому, 30% досліджуваних потребують уваги.
Дослідження схильності до суїцидальної поведінки показали високий рівень 13%, потребують уваги 43%.
Дослідження щодо вивчення «проблемних» предметів виявило, що вивчають з інтересом фізкультуру (96%), зарубіжну літературу (87%), математику (78%), іноземну мову та музику (74%), українську літературу і природознавство (65%), історію (52%), образотворче мистецтво (43%), українську мову (39%), трудове навчання (17%).
Дослідження рівня вихованості учнів 5 класу, проведено у грудня-січні, дало результат на середньому рівні, що надає напрямки для подальшої виховної роботи
Виходячи з аналізу виховної роботи за І семестр, слід відзначити, що незважаючи на ряд позитивних зрушень в житті класного колективу, поки що не вдалося поставити рівень успішності класу на належний рівень, більш широко використати досвід та уміння членів класного колективу у громадському житті школи. Однак діти мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися і сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спільноти загалом та кожної особистості окремо. Саме тому на ІІ семестр виховна робота у класі має бути спрямована на розкриття та реалізацію учнівської творчості в контексті формування відповідального ставлення до своїх обов’язків, продовжити роботу щодо виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей через учнівське самоврядування в класі, сприяти тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися.
Немає коментарів:
Дописати коментар